خانه / بازاريابی / مقالات بازاریابی / ۱۰ چیزی که رهبران موفق هیچ‌وقت تحمل نمی‌کنند
۱۰ چیزی که رهبران موفق هیچ‌وقت تحمل نمی‌کنند

۱۰ چیزی که رهبران موفق هیچ‌وقت تحمل نمی‌کنند

پیشنهاد از طریق پیامک

بی‌شک تحمل کردن، ویژگی تحسین‌شده‌ای است و باعث می‌شود که ما به تفاوت‌های یکدیگر احترام بگذاریم و از آنها در جهت تقویت زندگی و سازمان‌مان استفاده کنید. با این‌حال، برای فردی که می‌خواهد رهبری موفق در سازمان خودش باشد، تحمل یک‌سری چیزها نه تنها پسندیده نیست بلکه در نهایت به ضرر او و مجموعه‌ی تحت رهبری‌اش منجر خواهد شد. رهبران موفق دنیای کسب‌وکار دلیلی نمی‌بینند که این ۱۰ مورد را در سازمان خود تحمل کنند:
۱) بی‌صداقتی
صداقت در روابط سازمانی باعث ایجاد فضای آرامش و ثبات در سازمان می‌شود. بی‌صداقتی جوّ اعتماد بین نیروها و مدیران را در سازمان به کلی از بین می‌برد پس دلیلی ندارد که رهبر یک سازمان آن را تحمل کند.

۲) کسالت و عدم تحرک
افراد موفق معمولاً می‌خواهند هر روز چیز جدیدی را کشف کنند و در مسیر جدیدی گام بردارند. زندگی آنقدر کوتاه است که فرصتی برای بی‌تحرکی و کسل بودن وجود ندارد. سازمان‌ها ایجاد شده‌اند که به افرادی که روحیه‌ی پیشرفت و رشد دارند، فرصت این کار را بدهند و قرار نیست هزینه‌ی بی‌انگیزه بودن افراد را سازمان‌ها بپردازند.

۳) حد واسط
راضی شدن به کم، و تلاش نکردن برای عالی بودن، وسوسه‌ای است که تقریباً هر فردی را در سازمان تحریک می‌کند زیرا هر کسی حاضر نیست ریسک عالی بودن را بپذیرد. اما آنچه باعث متمایز شدن عده‌ای می‌شود، اشتیاق آنها برای گرفتن تصمیمات سخت است؛ تصمیماتی که موفقیت آنها را تضمین می‌کند.

۴) منفی‌بافی
هر تفکر منفی سر راه شما برای رسیدن به موفقیت است بنابراین برای تحقق اهداف سازمان‌تان لازم است این موانع را از سر راه بردارید.

۵) بی‌نظمی
عدم وجود نظم و ‌انضباط باعث ایجاد استرس در محیط کار می‌شود و سلامت عاطفی و روانی را به خطر می‌اندازد. نگاهی به دوروبرتان بیندازید و چیزهایی را که به آنها نیازی ندارید، همین حالا بیرون بریزید.

۶) هر چیز غیرسالم
غذای ناسالم، ارتباطات ناسالم، عادات ناسالم و هر چیز دیگری که سلامت جسمانی و روانی را تهدید می‌کند، باید از زندگی یک رهبر موفق حذف شود. به خودتان یادآوری کنید که شما لیاقت بهترین‌ها را دارید و سپس سعی کنید به دنبال بهترین‌ها باشید.

۷) حسرت خوردن
همه‌ی ما باید در گذشته کارهایی را انجام می‌داده‌ایم که به هر دلیل انجام آنها میسر نشده است. حسرت خوردن مانند لنگری است که خلاص شدن از آن کار ساده‌ای نیست. از اشتباهات گذشته درس بگیرید و نگاه‌تان به آینده باشد.

۸) بی‌احترامی
ارتباطات، قلب موفقیت هستند و احترام، قلب ارتباطات مثبت. بی‌احترامی به هر شکل و در هر رده‌ای از سازمان یکی از مخرب‌ترین نیروهاست.
پیشنهاد می‌کنم فیلم اتاق بویلر (Boiler Room) را ببینید. در یکی از سکانسهای این فیلم متقاضیان استخدام در اتاقی نشسته‌اند و منتظر آمدن فرد مسئول هستند. زمانی که این فرد (که بن افلک نقش آن را بازی می‌کند) وارد اتاق می‌شود، از فردی که روی صندلی او نشسته می‌خواهد از روی صندلی‌اش بلند شود. او از روی صندلی بلند می‌شود و در این لحظه فرد دیگری از متقاضیان به او که صندلی‌اش را از دست داده می‌خندد. مسئول استخدام بلافاصله و بدون هیچ درنگی فردی را که خندیده، از جلسه اخراج می‌کند زیرا به گفته‌ی او بی‌احترامی در هیچ رده‌ای از سازمان پذیرفتنی نیست

۹) بی‌اعتمادی
رهبران موفق به هیچ وجه بی‌اعتمادی را در سازمان خود تحمل نمی‌کنند. اعتماد اعضای سازمان به یکدیگر و به مدیرشان لازمه‌ی رشد سازمان است.

۱۰) عصبانیت
همه‌ی ما عصبانی می‌شویم و گاهی اوقات عصبانیت لازم است اما اگر مستمر باشد، آثار مخربی روی روند صعودی کسب‌وکار خواهد داشت. ما باید یاد بگیریم که عصبانیت خود را به سمت مشکلات هدایت کنیم نه افراد.

درباره siavash

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

رفتن به بالا