خانه / بازاريابی / مقالات بازاریابی / خرده‌فروشیها در سال ۲۰۲۵ چه شکلی خواهند بود؟
خرده‌فروشیها در سال ۲۰۲۵ چه شکلی خواهند بود؟

خرده‌فروشیها در سال ۲۰۲۵ چه شکلی خواهند بود؟

پیشنهاد از طریق پیامک

ک فروشگاه مواد غذایی را با دیوارهای متحرک در نظر بگیرید که قابلیت تبدیل به یک رستوران در شب و یک بازار روز میوه‌فروشی در صبح روزهای تعطیل را داشته باشد. آیا خیلی دور از ذهن است؟ براساس نمایشگاهی که به دنبال پیش‌بینی روند خرده‌فروشی موادغذایی در ۱۰ سال آینده برگزار شده است، این اتفاق در سال ۲۰۲۵ خواهد افتاد.
این پیش‌بینیها براساس تحقیقات موسسه بازاریابی موادغذایی می‌باشد که حدود ۴۰ هزار فروشگاه را در ایالات‌متحده، دربرمی‌گیرد.
اگر پیش‌بینیها درست باشد، خریداران به زودی با فروشگاه‌هایی دارای موارد زیر روبرو خواهند شد:
محیط، الهام بخش خریداران خواهد بود:
محیط‌های پیرامونی مراکز خرید آینده، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهند بود و به زودی مراکز خرید، متخصصینی را به عنوان متصدیان حفظ،  پردازش و ارتقای  قابلیت‌های موجود در محیط‌های پیرامونی به کار خواهند گرفت، تا این امکانات در راستای افزایش حس «لذت خرید» از سوی مشتریان بکار روند. بنابراین مهم است که فروشگاه شما در کجا واقع شده، و لذا همچنان نیز مهم‌ترین عامل در رونق یک خرده فروشی، مختصات جغرافیایی آن خواهد بود، هرچند که امکانات و فناوریهای فضای مجازی اعم از امکان خرید اینترنتی و سفارش آنلاین می‌تواند چنین دیدگاهی را به چالش بکشد اما بازاریابی مبتنی بر مکان، همچنان عاملی اساسی در رونق خرده‌فروشیهای آینده خواهد بود.

خروجیهای متفاوت:
 پیش‌بینی می‌شود که خروجیها کاملا متفاوت از شکل امروزی خود باشند و افراد  به سادگی و به راحتی، پس از خرید خود از فروشگاه خارج شوند و پرداخت به صورت خودکار انجام ‌شود. البته در این مورد برای برندها و خرده‌فروشان این پرسش مهم پیش می‌آید که چه چیزی جایگزین تبلیغات و محصولات در راهروها و صندوقهای خروجی خواهد شد؟

خرده- شخصی‌سازی:
فنآوریهایی مانند ارتباطات از نزدیک و تشخیص چهره اجازه خواهند داد که خرده فروشان طبقه‌بندی محصولات را در لحظه برای مشتریان شخصی‌سازی کنند، به طوری که آنها را براساس سابقه خرید مشتریان طراحی کنند.

مشاوره سبک زندگی:
کارکنان فروشگاه‌ها به راهروها و صندوقهای خروجی محدود نخواهند شد، بلکه تبدیل به ” مشاورانی برای سبک زندگی” خواهند شد که به مردم در خرید کردن کمک می‌کنند.

فرا قفسه‌ها:
 یک برنامه گوشیهای هوشمند را در نظر بگیرید که در رابطه با یک صفحه نمایش کار می‌کند و شما به تعدادی سوال در مورد نوع، برای مثال شکلاتی که می‌خواهید پاسخ می‌دهید و شکلاتی که متناسب با نیازهای شما است در قفسه ظاهر می شود.

فروشگاه‌های متغیر:
فروشگاه‌ها از لحاظ فیزیکی تغییر خواهند کرد تا خدمات مختلفی را در زمانهای مختلف روز، فصل و براساس ترافیک تقاضا ارائه دهند.

درباره siavash

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

رفتن به بالا