خانه / بازاريابی / اصول و فنون مذاکره / چگونه نسلی را که نمی‌خواهند مدیریت شوند، مدیریت کنیم
چگونه نسلی را که نمی‌خواهند مدیریت شوند، مدیریت کنیم

چگونه نسلی را که نمی‌خواهند مدیریت شوند، مدیریت کنیم

پیشنهاد از طریق پیامک

گفته می‌شود که بیشتر اهالی نسل هزاره یا همان نسل Y ، که هم‌اینک از مراکز آموزشی دانش‌آموخته می‌شوند، از کمترین قابلیت کارآفرینی به نسبت دیگر نسل‌ها برخوردارند. چرا  که تا حدودی نازپرورده بوده و مشکلات جدی را تجربه نکرده‌اند. حال آنکه والدین آنها خودجوش و خود انگیزش‌گر بوده و متکی بر نفس هستند. نسل z یا نسل c (نسل ارتباطات)، نیز  بسیار جوان هستند و به بلوغ فکری لازم نرسیده‌اند. هرچند که باید مهارتهای کارآفرینی را از همین حالا به آنها آموزش داد، چرا که بقای آینده‌ی کسب وکارها در گرو  کارآفرینی خواهد بود. درست است که کار کردن با نسلهای امروزی و جوانانی که درحال وارد شدن به بازار کار هستند و یا به تازگی وارد آن شده‌اند بسیار خوب است اما مدیریت کردن آنها همیشه آسان نیست، در اینجا ۵ درسی را که مدیران می‌توانند برای مدیریت کردن کارکنان نسل جوان خود، بکار ببرند باهم مرور می‌کنیم:
۱٫    در آغاز کار در مورد انتظارات و بازخوردها با آنها صحبت کنید و توضیحاتی بدهید. زمانی را صرف این کنید که برای افراد توضیح دهید چرا برای کاری مهلت زمانی خاصی تعیین کرده‌اید و یا دلیل دادن بازخورد خاصی چه بوده است و یا اینکه به دنبال چه تغییری در کار افراد هستید. اعضای تیم خود را راهنمایی کنید تا جزئیات چیزی را که دنبال آن هستید درک کنند، ممکن است انجام کاری از روش خاصی برای شما بدیهی باشد اما هرکسی باید زمانی برای اولین بار آن را بیاموزد.
۲٫    هنجارهایی درمورد روش کار خود در تیم ایجاد کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که حالت ترجیحی اعضای تیم خود، تناوب ارتباطات و  نقاط قوت و ضعف اعضای تیم خود را دریابید. علاوه بر این، این کار باعث خواهد شد که تا حد زیادی از ناامیدی طرفین نسبت به طرف دیگر کاهش یابد.
۳٫    به دنبال راه‌هایی باشید که به اعضای تیم خود برای پیشرفت در کار کمک کنید. برای کمک به پیشرفت دیگران پیش‌قدم باشید. سعی کنید که دریابید چه چیزی به رشد آنها کمک خواهد کرد( به عنوان مثال یادگیری یک موضوع جدید و یا ارائه در مقابل یک مشتری) و زمانی که توانمندی خود را به شما نشان دادند، به آنها فرصت این کار را بدهید. این کار باعث می‌شود که شما به جای صرفا داشتن نقش مدیر،یک مربی نیز باشید (توصیه می‌کنم کتاب ارزشمند مدیر در نقش مربی را مطالعه کنید،این کتاب از طریق فروشگاه انتشرات بازاریابی قابل تهیه است).
۴٫    مینی‌پروژه‌ها و کارهایی را که جوانان قادر به انجام آن هستند به آنها واگذار کنید. این کار به اعضای تیم کمک خواهد کرد تا خود را به کار و نتایج آن مرتبط بدانند. همچنین مهارتهای مهمی را به آنها می‌آموزد که به اعضای تیم کمک خواهد کرد در سازمان پیشرفت کنند و در نهایت دیگران را نیز مدیریت کنند.
۵٫    به تلاشهای بالاتر و بیشتر از وظیفه افراد توجه نشان دهید. گوگل در سازمان خود یک برنامه پاداش همکاربه‌همکار اجرا می‌کند که به کارکنان اجازه می‌دهد که به یکدیگر برای انجام کاری بهتر و بیشتر پاداش نقدی بدهند. این ایده خوبی است اما بهترین پاداش و انگیزاننده برای کارکنان شناخته شدن توسط دیگران و رئیس و قدرانی و تشویق معنوی می‌باشد.

نکته پایانی؛ کارکنان یقه طلایی را دریابید .
بهترین دارایی یک مدیر داشتن یک تیم خوب و کارکنان شایسته است. اگر کارکنانتان به طور مداوم به دنبال دریافت انتقاد و پیشنهادات سازنده شما هستند تا خود را ارتقاء بخشند شما بسیار خوش‌شانس هستید. و باید همیشه به دنبال استخدام تعداد بیشتری از این افراد باشید. اقتصاددانان و اندیشمندان مدیریت در خلال سالهای گذشته خبر از ظهور نوع تازه ای از اقتصاد بر محوریت دانش و دانایی و ایجاد حکومتها و تمدنهای دانش بنیان داده‌اند. در این میان،  طبقه جدیدی از کارکنان به نام کارکنان یقه طلایی در حال شکل گیری است که در رده‌های بالایی سازمان جای دارند و وظیفه تولید و اشتراک اطلاعات و دانش را بر عهده دارند.  امروزه یقه‌طلایی‌ها  در سازمانهای یادگیرنده،  جایگزین کارکنان یقه آبی و کارکنان چوبی شده‌اند. فراموش نکنیم که سازمانهای امروز جای خالی برای استخدام کارکنان چوبی در اختیار ندارند.
منبع:
https://www.linkedin.com/today/post/article/20140817142050-99668989-managing-a-generation-that-doesn-t-want-to-be-led?trk=tod-posts-post1-ptlt

درباره siavash

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشودفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

رفتن به بالا